Кременецька художниця показує колорит старовинного міста 📷


У пейзажі Юлія Трачук передає особливі миті міста, у портреті головне для неї вловити погляд, котрий характерний для людини, а натюрморт творить так, аби він розповідав про затишну атмосферу.


Ця мисткиня — учасниця творчого гурту “Палітра”, керівниця гуртків у Кременецькому районному центрі дитячої творчості. Найчастіше Юлія Трачук працює з олійним живописом і графікою, з-поміж жанрів її приваблює портрет, архітектурний пейзаж і натюрморт. Про деталі створення картин я розпитала пані Юлію в розмові.

— Відколи ви почали займатись живописом? Що підштовхнуло до цього?

— Малюванням я захопилася з дитинства, тоді прагнула розмальовувати будь-яку поверхню. Це завдавало неабиякого клопоту батькам. Поштовх до мистецтва йшов ізсередини, він пробуджував цікавість до того, що оточувало, та бажання передавати своє сприйняття світу за допомогою олівців. Звісно, у школі образотворче мистецтво стало одним із найулюбленіших предметів. А потім навчалась на мистецькому факультеті Кременецького педагогічного інституту ім. Тараса Шевченка. 

  

— На ваших роботах часто постає Кременець. Розкажіть, які саме куточки цього міста вас приваблюють? Чим?

— Тут я виросла. Я дуже люблю це маленьке, старовинне та колоритне місто. Кожен його куточок мене радує та дає відчуття тепла та затишку.

— Ви зображаєте не тільки архітектуру, а й передаєте особливі миті — світанок, тумани, гру світла й тіні. Для того, щоби побачити їх та зловити, треба бути уважною й тривалий час “слідкувати” за містом. Як довго очікуєте на мальовничий момент?

— Так, це правда, часто потрібно постаратися “впіймати” потрібний момент, а потім добре постаратися, щоби передати його на полотні. Наймальовничіші моменти — зранку або ввечері, коли сонечко ще низенько над землею. Їх зазвичай ловлю на телефон  або фотоапарат, а потім відтворюю пензлем. Правду кажучи, завжди є невеликий страх пропустити щось цікаве, тому дуже хочу навчитися малювати із пам’яті.

— Як розумієте, що ось він, момент, який лягає на полотно?

— Інтуїтивно.

— Розкажіть про процес створення картини. 

— Усе починається з натхнення та ідеї, тоді потрібно швидко   вхопити пензель і фарби та малювати, щоби не проґавити момент, а інколи буває навпаки — спочатку потрібно брати пензель і творити, а тоді вже приходить натхнення та ідея. Намагаюся працювати швидко, проте продумано, бо якщо уповільнююсь, можу загубити головне, а зупиняюсь інтуїтивно, коли прописала головні деталі.

— Що, на вашу думку, найскладніше передати у пейзажі?

— Я ще шукаю свою манеру написання, свою кольористику, характер і мотиви, тому труднощі виникають часто. 

— Хто ті, портрети яких ви створили? Якими рисами має володіти людина, щоби ви захотіли її намалювати?

— Переважно це близькі або знайомі люди. Найчастіше — моя сестричка Оленка, у неї дуже виразна зовнішність: великі карі очі та темно-русяве волосся. 

— Ваші натюрморти приємні для ока, мені вони видаються спокійними, що вас захоплює у створенні цих робіт?

— Натюрморт зазвичай пов’язаний з домашнім побутом, його особливістю та маленькою історією. У мене він асоціюється з затишком та особливою атмосферою.  

— Які, на вашу думку, риси картини, котра залишається в пам’яті?

— Думаю, будь-який вид мистецтва покликаний пробуджувати у глядача лише позитивне, світле, прекрасне, високе та вічне. Тому, вважаю, головним у картині є перше враження, що змушує зупиняти погляд та замислитися або просто усміхнутись.

Коментарі

Загрузка... Вхід...
Тут немає коментарів Будь першим!

Написати нового коментаря

Comments by

Новини партнерів

загрузка...

Останні новини

Оголошення

загрузка...