Занурення у казку кременецької художниці 📷


Із кременецькою майстринею Юлією Янчук вирішила поговорити, бо на її роботах постає казка, котрої зараз, здається, особливо потребуємо пише Терен.
[ads-post]Моя співрозмовниця — художниця декоративного розпису тканин і кераміки, графік-ілюстраторка, засновниця художньої студії «Викрутаси». Нещодавно представила виставки «Казкові історії» та «Дивовижні». Тож у розмові я дізналась більше про дивовижні світи художниці й те, де їх шукати.
— Розкажіть про героїв ваших робіт. Як вони народилися, чи є у них прототипи?
— Герої моїх малюнків оточують нас у щоденному житті. Це звичайні перехожі або образи, навіяні мелодією, враженнями від цікавої подорожі чи спілкування. Але найчастіше — це образи природи. Полюбляю фільми природничого ґатунку про світ навколо нас — чи то про далекі галактики, чи то про бджіл у вулику.
У життєвій метушні ми рідко спиняємось, щоб озирнутись і придивитись навколо. А на кожному дереві, квітці, пеньку чи у водоймі вирує своє життя, де є свої закони і свої веселі чи сумні історії. Риби розмовляють одне з одним, равлики щасливі, бо закохані, і любов дарує їм крила. Кожна моя робота має свою мініісторію.
Планую написати книжку казок до своїх ілюстрацій. Буде така собі книжка-навпаки, адже не ілюстрації малюватиму до творів, а твори писатиму для ілюстрацій.
 Ви розповіли у фейсбуці, що у ваших роботах відгукуються дитинство та чарівні казки. А пригадайте якийсь момент, коли світ вам здавався чарівним-чарівним.
— Мабуть, для кожного найяскравішим і найнезвичайнішим є дитинство. Тоді в уяві оживають герої казок і світ здається наповненим барвистими неймовірностями. Це час, коли на уявній повітряній кулі можна облетіти за день цілий світ, а під корінням старого дерева знайти загублені скарби.
— Коли вперше вирішили передати цю чарівність на папері?
— З раннього дитинства дуже любила малювати. З часом прості лінії перетворились у декоративні композиції до власних казкових історій.
— Чому обрали саме графіку?
— Графіка акцентує увагу на ідею, зміст і форму. Ця техніка дає можливість швидко передати деталі. Останнім часом експериментую, поєднуючи графіку й витинанку. Це допомагає стриману в кольорі графіку зробити яскравішою та барвистішою.
— Розкажуть, якою ідеєю об’єднані дві останні в часі виставки?
— «Дивовижні», яка нещодавно експонувалась в обласному літературно-меморіальному музеї Юліуша Словацького і «Казкові історії», яка зараз перебуває у Вишнівецькому палаці, спрямовані на те, щоби спонукати глядача побачити незвичайне у буденному. Поринути у світ дитинства, незвичайних оповідей та казкових героїв. У світ, де зимові дерева огортаються теплими строкатими шарфами, будинки одягають капелюхи і десь тихо розцвітають писанкові квіти…
— Ваші роботи багаті на деталі — звідки вони до вас приходять — вифантазовуєте їх чи берете з життя?
— Багато чого з’являється в уяві, багато чого черпаю з побаченого. Інколи робота розпочинається з промальованої дрібної деталі, а інколи навпаки — закінчується на промальовуванні дрібного.
  Прочитала, що ви колекціонуєте фото давнього Кременця. Чи з’являється це місто у ваших творах?
— Кременець надихає багатими легендами, чудовою архітектурою, незвичайним ландшафтом і цікавою минувшиною.
Саме зараз я працюю над серією робіт «На дні Сарматського моря». Адже місто розташоване між гір, де кілька тисяч років тому вирувало море, а нагадуванням про це є численні морські скам’янілі мікромушлі в скелях.
 Старі фотографії передають дух міста, колорит давно зниклих будинків, вулиць і настрій людей, які жили тут. 
— Коли малюєте казковий світ, уже перебуваєте в настрої, чи занурюєтесь у нього під час роботи?
— По-різному. Інколи з’являється певний задум і місяцями його можна носити в кишені, аж поки не прийде натхнення на втілення. Інколи сідаю за чистий аркуш і творчий настрій з’являється під час роботи. Малюю лише з гарними емоціями. Адже малюнок здатен вбирати енергетику і передавати її глядачеві.  
— Розкажіть, що для вас головне, коли створюєте графічну роботу
— Щоб людина, яка буде її розглядати, посміхнулась чи замислилась. Мистецтво, на мою думку, має нести тільки приємні враження. Воно має спонукати нас ставати добрішими, дбайливішими до оточуючих і до природи навколо. Через малюнок художник показує свій внутрішній світ.
— Ви також займаєтесь писанкарством, і мені здається, що ваші графічні роботи мають спільні елементи із традиційними візерунками писанок
— Захоплююсь розписом писанок, тканини, кераміки й дерева. Писанкарство — це неймовірна техніка з древніми традиціями. Кожен символ несе зашифрований зміст. Дуже люблю промальовувати дрібні деталі. У дрібному інколи можна відобразити дуже багато важливого. У графіці також інколи використовую символи писанкарства. Люблю поєднувати традиційне та інноваційне.
Знайомлю кременчан і гостей міста на майстер-класах із таємницями писанкотворення. Після закінчення карантину відкриваю у Кременці арт-простір для дітей і дорослих, де кожен зможе творити дива власноруч і в писанкарстві, і в розписі тканин, і в інших незвичайних декоративних техніках.
— І наостанок. Що би ви порадили — як відволіктись від переживань і зануритись у чарівний світ, чи принаймні зазирнути в нього.
— Зосередитись на позитивних моментах, читати цікаві книжки, переглядати пізнавальні програми, радіти спілкуванню з близькими, здійснити свої маленькі чи великі мрії, на які раніше не вистачало часу, більше часу проводити на природі (при можливості). Адже поруч із нами творяться справжні дива. І бути впевненим, що все буде добре.
Анна Золотнюк

Новини партнерів

Останні новини

Оголошення