![ÐаÑÑинки по запÑоÑÑ Ðензин може подоÑожÑаÑи](https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/930x523_DIR/201805/4247d8d8cdab-37a0-4bd1-ab81-46b3c0d96910.jpg?1526976698000)
З 1 липня в Україні розпочалася реформа системи контролю обороту пального, яка може вплинути на рівень попиту і пропозиції пального на ринку, а відповідно, і на ціни.
Так, за новими правилами, всі суб’єкти, які зберігають і продають пальне, мусять отримати ліцензію. Це покликано зменшити частку “сірого” ринку, адже за даними Нафтогазової асоціації України, 20% дизелю і 50% автогазу в країні продаються нелегально.
Нововведення стосується і агросектору, який закуповує дизпальне в великих обсягах. Всі, хто отримає ліцензію, будуть значитися в базі Фіскальної служби, і можна буде легко перевірити, легальна АЗС, чи ні. Крім цього, на нафтобазах встановлять акцизні лічильники з видачі пального – тобто введуть тотальний контроль за переміщенням нафтопродуктів.
“Справді, є проблема. Велика кількість суб’єктів на 1 липня не отримали ліцензії. Поки цього не помітно, але якщо держава підійде до цієї ситуації жорстко, то це може спровокувати дефіцит на регіональних ринках і це може призвести до зростання цін. У великих містах навряд чи, тому що там працюють великі мережі. А що стосується провінції, то там є проблеми. У ході легалізації ринку заправних станцій може стати менше, і це матиме відповідні наслідки”, – говорить співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич.