Техогляд-2019: захмарні штрафи повертаються до України


Після восьмирічної паузи в Україні збираються повернути обов'язковий техогляд транспортних засобів.
Мінінфраструктури 6 травня оприлюднило законопроект, яким власників легкових автомобілів зобов'язують з 1 січня 2022 року щорічно проводити ТО, пише "Хвиля".

Законопроектом Мінінфраструктури передбачено:

  • Замість "документа про технічну справність транспортного засобу" пропонують видавати свідоцтва про придатність транспортного засобу до експлуатації".
  • Проводити дозволять лише сертифікованими МВС станціями — експертам з питань перевірки транспортних засобів (їх кваліфікація буде підтверджуватися раз у три роки).
  • Щорічне техобслуговування буде обов'язковим не тільки для легкового, але ще для комерційного пасажирського транспорту.
  • Вводиться поняття "придорожній огляд". Прямо на дорозі будуть перевіряти комерційний транспорт. Порядок таких перевірок Кабмін повинен затвердити окремо, а також правила для встановлення заборони на подальшу експлуатацію транспорту.
  • Вводяться свідоцтва про професійну компетентність водія. Це називається —картка водія. Її потрібно буде періодично оновлювати після підтвердження кваліфікації: міжнародні перевізники повинні отримувати з 2020 року, внутрішні —з 2022 р.
  • Комерційних і пасажирських перевізників (автобуси і маршрутки) зобов'яжуть з 1 липня 2019-го встановити в машинах спеціальні прилади — тахографи. Вони будуть фіксувати, скільки водій знаходиться в дорозі (для контролю втоми). Тахографи повинні будуть мати свідоцтва про періодичну повірку.
Зазвичай дозволяють водієві "крутити баранку" не більше 7 годин. Починаючи з 15-хвилинної переробки шофера його керівництво штрафуватимуть: від 850 грн. до 3 400 грн. в залежності від обсягу переробки.

Комерційних перевізників зобов'яжуть встановити в своїх машинах обмежувачі швидкості з 1 вересня 2019 року.
За відсутність, тахографа (чи втручання в його роботу), свідоцтва про професійну компетентність передбачені штрафи. Отримувати картку водія змусять не відразу. Принаймні, бувалим водіям, у яких станом на початок 2019-го є права відповідної категорії, кваліфікацію затвердять автоматично. Підтверджувати її потрібно не рідше, ніж раз на п'ять років. Новачкам же доведеться здавати тести в Сервісних центрах МВС.

Для проведення придорожніх оглядів планується збільшення штату інспекторів Укртрансбезопасности.
Комерційним перевізникам за відсутність або його несвоєчасне проходження виписуватимуть штраф до 1 700 грн. Аналогічне покарання і за відсутність свідоцтва про професійної компетентності. Повторне порушення карається позбавленням прав до півроку або адмінарештом на 5-10 діб.

За використання несправного тахографа, втручання в його роботу або відсутність обмежувача швидкості покарають на 850 грн.

Якщо водія застукають за роботою не по своїй карті — її вилучать і накладуть 1 700 грн. штрафу. Така санкція передбачена за не зупинку транспортного засобу на вимоги поліцейського або співробітника Укртрансбезопасности. Неподання ним даних з тахографа обіцяє розставанням з 2 550 грн. За повторний такий проступок випишуть вже санкцію у 4 250 грн.

До 4 250 грн. штрафу загрожує суб'єктам господарювання за видачу свідоцтва про проходження ТО з порушенням процедури. За повторне порушення експерта з питань перевірки транспортних засобів будуть позбавляти ліцензії на проведення такої діяльності на строк до 5 років.

Також компанії оштрафують, якщо вони:

  • Випустять в пасажирський рейс одного водія, якщо протяжність маршруту понад 500 км.
  • Випустять машини на дороги без пройденого, не обладнують їх тахографами, якщо вони переобладнані без узгодження, незареєстровані у встановленому порядку.
  • Виїхали без страховки (автоцивілка і зелена карта).
  • Якщо водій не пройшов медогляд перед зміною.
В залежності від того вантажний чи пасажирський транспорт, за вищезазначені порушення керівництво компанії буде загрожувати штраф від 680 грн. до 1 700 грн. Якщо словят ще раз протягом року — 4 250 грн.

Якщо пасажиру відмовлять у пільговому проїзді, водієві випишуть від 340 грн. до 850 грн. штрафу, а керівництву компанії — 1 700 грн.
Що перевірять під час обов'язкового САМЕ: системи гальмового і рульового керування; зовнішні світлові прилади; шини та колеса; світлопропускання скла; газобалонне обладнання (за наявності) номера кузова; встановлене обладнання, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Водіїв усіх транспортних засобів зобов'яжуть не тільки возити з собою страховий поліс, але і пред'являти його на вимогу поліцейського (раніше він був потрібний тільки при порушенні ПРАВИЛ дорожнього руху чи оформленні ДТП).

Кому не потрібно проходити обов'язкове:

  • транспортні засоби, швидкість яких не може перевищувати 25 км/год;
  • раритетні (віком понад 30 років) та гоночні авто, якщо їх не використовують на дорогах загального користування; авто дипломатів;
  • транспортні засоби, які перевозять циркове і аттракционное обладнання, якщо їх швидкість не може перевищувати 40 км/год.;
  • транспортні засоби з об'ємом двигуна не більш як 125 куб. див.;
  • трактори, збиральна та інша сільськогосподарська та дорожньо-будівельна техніка.
Щоб не було конфлікту інтересів, сертифіковані для порідіння станції не можуть займатися ремонтом або технічним обслуговуванням авто, не можуть бути пов'язані з автодилерами, виробниками або постачальниками автомобільних комплектуючих, мати зв'язки з іншими СТО. Також зарплата експерта не може залежати від результату проведеної експертизи.

В Україні з'явиться окрема каста експертних станцій, що спеціалізуються виключно на проведення техоглядів. Для відкриття кожної нової точки, підприємцям потрібно отримувати новий дозвіл.

Новини партнерів

Останні новини

Оголошення