Header Ads

Порядок та правила звернення до Європейського суду з прав людини

Європейський суд з прав людини – це міжнародний суд, який може розглядати тільки заяви від осіб, організацій та підприємств, які стверджують, що їхні права, гарантовані Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, та Протоколами 1, 4, 6, 7, 12 і 13 до неї (далі – Європейська Конвенція), були порушені.

Європейська Конвенція є міжнародним договором, на підставі якого значна кількість європейських держав зобов’язалися забезпечувати закріпленні нею фундаментальні права.
Європейський суд з прав людини (далі – Суд) не може розглядати будь-які скарги, а лише ті, які відповідають встановленим у статті 35 Європейської конвенції умовам прийнятності. Слід також зважати на те, що Суд отримує десятки тисяч заяв щороку. Він не має ресурсів для розгляду малозначущих чи повторних скарг, які подаються не по суті і якими не повинен займатися міжнародний наглядовий орган. Подібні скарги можуть бути визнані неприйнятними через зловживання правом на подання заяви, так само як і у випадках, коли заявник вдається до погроз або ненормативної лексики.
За загальним правилом звернутися до Суду можна протягом шести місяців з дня ухвалення остаточного рішення національного суду, яке не підлягає оскарженню. При цьому, заявник заповнює заяву відповідно до вимог, викладених у статті 47 Регламенту Суду. Якщо всі пункти формуляру будуть належним чином заповнені і якщо заявник надасть всі необхідні документи, як цього вимагає стаття 47 Регламенту Суду, Суд прийме таку заяву до розгляду. Більш детальна інформація надається у Практичних рекомендаціях щодо порушення провадження, які додаються до Регламенту Суду і які можна знайти на Інтернет-сайті Суду: www.echr.coe.int/applicants.
Офіційними мовами Суду є англійська і французька, але якщо це зручніше для заявника, він можете звернутися і офіційною мовою однієї з країн, які ратифікували Європейську Конвенцію, щоправда лише на початковому етапі. Якщо Суд визнає заяву з приводу скарг заявника прийнятною, то все подальше спілкування відбуватиметься англійською чи французькою мовами.
Заяви до Суду надсилаються виключно поштою, при цьому заявнику не потрібно приїжджати в м. Страсбург особисто і представляти свою справу усно. Проте, перш ніж відправити свою заяву, заявнику необхідно залишити собі її повну копію. Таким чином, якщо Секретаріат Суду поінформує заявника про те, що заява є неповною, він буде мати можливість швидше і без труднощів подати нову заяву. Якщо перша заява, яка є неповною, не була прийнята, у заявника може не залишитися досить часу, щоб подати нову заяву до завершення шестимісячного строку.
У випадку дотримання всіх необхідних умов, Суд відкриває досьє за заявою, про що інформує заявника та направляє набір наклейок зі штрих-кодом, які треба буде наклеювати на листи із зазначенням номера досьє в усій подальшій кореспонденції.
Секретаріат Суду може звернутися до заявника із проханням надати додаткову інформацію чи пояснення. Заявнику потрібно без затримки надавати відповіді на запити Секретаріату, оскільки неповні нові досьє, які не можуть бути розглянуті, знищуються через шість місяців, якщо відповідь від заявника не надходить. Крім того, просимо зауважити, що, коли справу призначено до розгляду в Суді і заявник не відповідає на лист Секретаріату із запитом про інформацію чи документи, Суд може дійти висновку, що заявник не зацікавлений у подальшому розгляді справи. Внаслідок цього справа може не розглядатися Судом або бути визнана неприйнятною чи вилучена з реєстру справ, які перебувають на розгляді Суду.
Розгляд справи у Суді є безкоштовним. Разом з тим, заявника своєчасно повідомлять про будь-яке рішення, винесене Судом у його справі.
Перший заступник начальника 
Головного територіального управління
юстиції у Тернопільській області, 
представник Урядового уповноваженого 
у справах Європейського суду з прав 
людини у Тернопільській області Т.В. Вовк
...

Новини партнерів

Loading...
На платформі Blogger.